Comerţul modern, o piaţă de 7-8 mld. euro, a reuşit în mai puţin de două decenii să „muşte“ mai bine de jumătate din retailul local, ponderea lanţurilor internaţionale în total ajungând în acest an la 53% faţă de 49% în 2012, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Gfk.
Expansiunea agresivă pe formatele clasice - hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount - pe de-o parte şi dezvoltarea de formate de proximitate pe de alta au dus la dispariţia multor jucători mici, alimentare, chioşcuri şi magazine de bloc dezvoltate de antreprenori locali. Astfel, doar Carrefour şi Mega Image au dezvoltat peste 100 de unităţi pe format de proximitate cu brandurile Express şi Shop&Go. Aceste magazine au ajuns să aibă o pondere de 2% în vânzările din comerţul local, faţă de 0% în urmă cu un an.
Potrivit datelor Gfk, ponderea hipermaketurile în total piaţă în 2013 a urcat la 28% faţă de 25% în 2012, în timp ce supermarketurile reprezintă 13% din total în 2013, în scădere cu două puncte procentuale faţă de 2012.
Citiţi mai multe detalii aici
Comerţul modern, o piaţă de 7-8 mld. euro, a reuşit în mai puţin de două decenii să „muşte“ mai bine de jumătate din retailul local, ponderea lanţurilor internaţionale în total ajungând în acest an la 53% faţă de 49% în 2012, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Gfk.
Expansiunea agresivă pe formatele clasice - hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount - pe de-o parte şi dezvoltarea de formate de proximitate pe de alta au dus la dispariţia multor jucători mici, alimentare, chioşcuri şi magazine de bloc dezvoltate de antreprenori locali. Astfel, doar Carrefour şi Mega Image au dezvoltat peste 100 de unităţi pe format de proximitate cu brandurile Express şi Shop&Go. Aceste magazine au ajuns să aibă o pondere de 2% în vânzările din comerţul local, faţă d