Ce spune un jucator de top despre esecul privatizarii CFR Marfa. Christophe De Korver, seful Gefco Romania, parte a uneia dintre cele mai mari grupuri de logistica la nivel european (in top 10), explica greselile statului roman si cauzele esecului privatizarii CFR Marfa. “Proiectele de licitatii organizate in ultimii ani de catre statul roman pareau mai mult facute din disperare. Nu am avut impresia ca se doreste cu adevarat o privatizare pentru eficientizarea activitatii respective. Atat la Oltchim cat si la CFR Marfa, Guvernul a luat in calcul doar beneficiile pe termen scurt, adica incasarile din vanzarea actiunilor”, explica oficialul Gefco, firma detinuta indirect de RZD (Caile Ferate Ruse). Slaba mediatizare si graba cu care s-a dorit realizarea privatizarii sunt cauzele principale ale esecului licitatiei CFR Marfa, este convins Christophe De Korver, informeaza money.ro
Bucuria ieftinirii carburantilor anulata de taxe. Urmeaza scumpiri . Romanii urmau sa beneficieze, de la 1 ianuarie 2014, de o reducere a preturilor carburantilor datorita cursului valutar la care se calculau accizele. Vestea a fost insa stearsa cu buretele de Guvern, care introduce noi taxe, mareste accizele si modifica modul de calcul Avem cele mai mici preturi la carburanti din UE (locul 1 la benzina – 1,214 euro/litru; locul 3 la motorina – 1,294 euro/litru). Pretul mediu in cele 28 de state este de 1,525 euro/litru in cazul benzinei, respectiv de 1,42 euro/litru la motorina, conform datelor Eurostat pentru inceputul lunii noiembrie. Raportat insa la puterea de cumparare (venituri), Romania se afla pe ultimele locuri din Europa, intrucat castigurile salariale la noi in tara sunt mult mai reduse decat in statele vestice. Soferii urmau sa aiba parte de o surpriza placuta de la 1 ianuarie, insa autoritatile schimba regulile in timpul jocului, astfel ca ieftinirea carburantilor a fost