Ziua mult aşteptată de românii care speră să facă achiziţii mari la preţuri mici a venit. Black Friday a debutat în mai toate magazinele din ţară cu câteva ore înainte de programul obişnuit de deschidere. Şi la Piatra-Neamţ s-a aplicat aceeaşi reţetă, cel puţin în rândul marilor retalieri de produse electrice şi electrocasnice.
Magazinul Domo a avut ora de deschidere 6, din dorinţa de a fura clienţii concurenţei. Probabil pentru că reducerile n-au părut suficient de consistente, nemţenii nu s-au grăbit să se trezească cu noaptea în cap. Unul dintre angajaţii magazinului ne-a mărturisit că la prima oră a deschiderii, în faţa uşilor aşteptau doar două persoane dornice să analizeze ofertele.
Am mers şi noi la prima oră a dimineţii, în prima zi de sărbătoare, la 3 dintre magazinele celor mai importanți distribuitori de produse electrocasnice: Flanco, Altex și Domo. Vânzoleală și o luptă la propriu pentru un anume produs n-am mai văzut, ca în alți ani… mai degrabă o atmosferă civilizată, potrivită unor vremuri de criză. Deși niciun spațiu comercial nu era gol, la o primă vedere, jumătate din clienții magazinelor veniseră mai degrabă să-și clătească ochii, decât să bage mâna în buzunar după portofel.
Smart TV în rate. În rest, ochi clătiți la rafturi
Adevărații clienți erau cei care se așezaseră deja la casele de marcat. Uitându-ne după preferințe, majoritatea și-au cumpărat televizoare LED reduse cu până la 30%, laptopuri de până în 1.000 de lei și ustensile performante de bucătărie: “Am luat un Smart TV cu diagonala de 81 de cm. L-am găsit redus cu 30%. Am vorbit și cu consultanții de aici și mi se pare cea mai bună alegere. Singurul lucru de care nu sunt chiar mulțumit e că nu mi-am permis să-l cumpăr cu banii jos”, ne-a povestit unul dintre clienți, pensionar așezat la coadă la biroul de credite din magazin.
Spațiile comerciale promit stocur