Şefii municipalităţii din Iaşi n-au reuşit în ultimii zece ani să pună în practică niciun proiect consistent vizând amenajarea unor noi locuri de parcare, în condiţiile unui trafic tot mai aglomerat. Un investitor privat ar urma să preia prin licitaţie administrarea celor aproape 5.400 de locuri de parcare numărate pe raza oraşului. Şi parcările de reşedinţă vor fi taxate.
Consilierii locali din Iaşi au votat un proiect de lege care vizează concesionarea spaţiilor de parcare din municipiu unui investitor privat. Licitaţia pentru stabilirea administratorului urmează să aibă loc la începutul anului viitor.
Practic, şoferii ieşeni ar urma să plătească fiecare staţionare în oraş, cu preţuri diferenţiate.
Zona 0, delimitată de bulevardul Independeţei, Sărărie, Elena Doamna, Anastasie Panu, Lazăr, Palat, bulevardul Ştefan cel Mare, Arcu şi Muzicescu, va fi cea mai scumpă. Spaţiile de parcare în acest areal vor fi colorate în verde, iar staţionarea va fi taxată cu 2 lei/ora.
Zona I cuprinde bulevardul Independenţei, Copou, Sărărie, strada Gării, Arcu, bulevardul Ştefan cel Mare, Splai Bahlui, Silvestru, Elena Doamna, Tudor Vladimirescu. Aici, spaţile disponibile vor fi colorate în roşu, iar oprirea va costa 1,5 lei/oră.
Zona II presupune parcările disponibile în restul oraşului, marcate cu albastru şi taxate cu 1 leu/ora.
Conform noului regulament aprobat, există şi două variante de abonament pentru parcare. Prima dintre acestea presupune plata unei taxe lunare de 80, 40 sau 20 de lei pentru fiecare dintre cele trei zone, dar nu garantează obţinerea unui loc de parcare. Al doilea tip de abonament costă 120, 60, respectiv 40 de lei, dar vine la pachet şi cu un loc de parcare sigur.
Municipalitatea a numărat 5.379 de locuri de parcare în cele trei zone delimitate, în spaţii special amenajate, pe marginea drumurilor sau pe trotuare. Co