Expresia "big data" nu este înţeleasă de foarte mulţi oameni. Dacă întrebaţi o persoană pe stradă la ce se referă aceasta, o să primiţi orice alt răspuns în afară de faptul că aceste date stocate de companii influenţează multe aspecte din viaţa oamenilor.
Multe companii folosesc aşa numitele "amprente digitale" într-un mod în care nici nu vă puteţi imagina, având un impact care nu trebuie neglijat, conform CNBC.
Un exemplu în acest sens este modul în care găsirea unui nou job poate fi modificată de "big data".
Foarte mulţi specialişti ştiu că un profil pe LinkedIn aduce multe avantaje, însă puţini ştiu că site-ul "încearcă" de fapt să vă găsească un loc de muncă mai bun. Pe lângă datele făcute publice de dumneavoastă, LinkedIn urmăreşte şi locurile de muncă pe care le-aţi avut, precum şi companiile pe care le-aţi căutat. De asemenea, sunt stocate informaţii privind periodicitatea în care vă schimbaţi locul de muncă.
Google Flu Trends - de unde ştie motorul de căutare că aveţi gripă
În 2008, Google a lansat "Google Flu Trends", un serviciu prin care se urmăreau trendurile gripei în diferite ţări. La ora actuală, serviciul este disponibil în 29 de ţări. Poate vă întrabaţi de unde ştie Google că sunteţi răcit. Răspunsul vine din căutările pe care le efectuaţi pe motorul de căutare legate de gripă.
Un alt exemplu este reprezentat de monitorizarea obiceiurilor dumneavoastră de conducere a maşinii.
Cu toate că puteţi să vă "strecuraţi" pe lângă unele radare, nu puteţi păcăli smartphone-ul dumneavostră.
Dacă aveţi instalată pe acesta o aplicaţie (folosită de obicei ca să vedeţi câte calorii ardeţi când mergeţi pe bicicletă sau când alergaţi) aceasta va oferi informaţii şi despre viteza cu care conduceţi.
Şi programul NFL este realizat utilizând big data, în speranţa că ratingurile televiziunilor sunt extr