Guvernul nu ştie încă ce sumă va strânge din acciza suplimentară la carburanţii auto, care va fi aplicată începând cu 1 ianuarie 2014, şi nici ce tipuri de drumuri vor fi finanţate din acest nou bir, rezultă din declaraţiile ministrului delegat pentru Marile Proiecte, Dan Şova. Acesta a declarat că şi-ar dori ca din suma colectată să fie finanţate doar autostrăzile, nu şi drumurile naţionale.
Totodată, ministrul a afirmat că: “Nu ştiu eu cel puţin, nu am idee la acest moment, care va fi suma colectată din aceşti 7 eurocenţi. Sunt mai multe discuţii (...). Dorinţa este să se finanţeze fie autostrăzi, alţii susţin să se finanţeze autostrăzi şi drumuri naţionale. Dacă mă întrebaţi, ca opinie personală, eu aş vrea să finanţeze numai autostrăzi”, a spus Şova, la PRO TV. El a arătat că taxa va intra în buget, iar intenţia politică este ca din ea să fie finanţate integral autostrăzi sau autostrăzi şi drumuri naţionale, discuţiile legate de acest aspect fiind tehnice. “În Legea Finanţelor Publice funcţionează două principii foarte clare: primul este acela al neafectării veniturilor bugetare, deci nu ai voie să afectezi, să spui «Venitul X va finanţa cheltuiala Y» şi principiul anualităţii, în sensul că toate le raportezi la cheltuielile totale anuale. Dacă respecţi aceste două principii este imposibil din punct de vedere tehnic să spui «Aceşti bani se duc acolo»”, a spus Şova. Ministrul a precizat că nu este în măsură să ofere garanţii legate de utilizarea banilor.
Taxarea autostrăzilor, din 2017
Taxarea autostrăzilor din România ar putea începe după finalizarea Centurii de Sud a Capitalei, unde lucrările vor fi derulate în intervalul 2014-2017, a mai spus Dan Şova. Taxa va fi plătită pe traseul Piteşti - Constanţa, având un nivel de 3 euro la suta de kilometri, a precizat oficialul. Acelaşi nivel de taxare a fost estimat şi pentru autostrada Comarnic-Br