O societate cu răspundere limitată poate fi administrată de unul sau mai mulţi administratori, persoane fizice şi/sau juridice. Administratorul unei societăţi este cel care duce la îndeplinire voinţa societăţii comerciale exprimată prin hotărârile adunării generale ale asociaţilor sau prin decizia asociatului unic.
În practică, din diverse motive, poate apărea necesitatea înlocuirii unuia sau mai multora dintre administratori. Astfel, dacă aveţi un SRL şi, la un moment dat, doriţi să înlocuiţi unul sau mai mulţi dintre administratorii existenţi, găsiţi în continuare paşii care trebuie parcurşi şi documentele de care aveţi nevoie pentru a realiza această înlocuire.
Paşii de parcurs pentru schimbarea administratorului unui S.R.L.
1) Luarea deciziei de schimbare a administratorului. Fiind o modificare a actului constitutiv al societăţii, măsura schimbării administratorului unei societăţi revine, potrivit legii, organului statutar cu rol de decizie al societăţii. În societatea cu răspundere limitată, acesta este fie asociatului unic (atunci când există un singur asociat), fie adunarea generală a asociaţilor (când societatea are cel puţin 2 asociaţi). Luarea deciziei de înlocuire a administratorului/administratorilor unei societăţi se concretizează, astfel, într-o decizie a asociatului unic ori într-o hotărâre a adunării generale a asociaţilor.
Documentul prin care se decide schimbarea administratorului trebuie să conţină următoarele elemente: antet, număr şi data, semnăturile persoanelor abilitate, decizia de schimbare a administratorului şi de numire a unuia nou şi datele noului administrator modul de convocare AGA (dacă este cazul), îndeplinirea condiţiilor de validitate a hotărârii, conform dispoziţiilor legale/statutare.
Atenţie: Etapa convocării AGA poate fi omisă cu condiţia ca, la luarea hotărârii, să participe toţi asociaţii socie