Atât proiectanții de la Iptana și Obermeyer, cât și constructorii de la Max Boegl și consultanții de la Dornier Consulting sunt vinovați pentru masivele alunecări de teren petrecute la Aeroportul Internațional Sibiu acum mai bine de trei ani.
În procesul prin care Consiliul Județean Sibiu, alături de Regia Autonomă Aeroportul Internațional Sibiu a dat în judecată proiectantul, constructorul și consultantul lucrărilor de extindere a pistei aeroportului, instanța a dispus acum mai bine de un an efectuarea unei expertize tehnice. Finalizată în cursul acestei toamne, expertiza a urmărit etapele de execuție, de la documente și până la săpături și tasări. Ceea ce au descoperit experții este cel puțin ”nedemn” pentru numele firmelor implicate în acest proiect.
”Documentațiile și materialele consultate, precum și constatările la fața locului care au stat la baza elaborării expertizei, ne permit să conchidem că responsabilitatea acestui eșec revine celor trei factori direct implicați: proiectant, executant și consultant”, se arată în capitolul Concluzii al expertizei amintite.
Pentru reamintire, în noaptea de 22 spre 23 august 2010, la un an de la terminarea lucrărilor de prelungire a pitei, dealul construit pentru a putea fi construită o pistă mai lungă a luat-o la vale la pragul 09, producând pagube inclusiv sistemului de asistență a avioanelor la aterizare. Alunecările de teren au apărut din cauza pământului folosit – de o calitate slabă -, dar și din cauza infiltrațiilor de apă.
Să împărțim vina
Toate riscurile pe care le prezintă o lucrare de genul celei de construire a rambleului (lucrare de terasament) ce a folosit prelungirii pistei de la Sibiu au fost tratate fără prea mare importanță de cei care au muncit efectiv. Este concluzia specialiștilor. ”Proiectantul, executantul și consultantul au tratat rambleul de 28 de metri ca o lucra