Ministrul marilor proiecte propune ca din 2017 circulaţia pe autostradă în România să coste trei euro pentru fiecare sută de kilometri.
Ministrul marilor proiecte, Dan Şova a anunţat într-o emisiune televizată că din 2017 intenţionează să introducă o taxă de autostradă de trei euro pe suta de kilometri. El a menţionat drept prime autostrăzi care vor fi taxate Piteşti-Constanţa şi Braşov-Comarnic.
Şova a precizat vor fi introduse taxe pe autostrăzile sau segmentele de autostrăzi care vor fi concesionate, menţionând două trasee: Braşov-Comarnic şi Piteşti-Constanţa. Pentru a merge pe autostradă de la Piteşti la Constanţa mai trebuie construiţi cei 48 de km ai centurii de sud a capitalei, care ar urma să lege cele două tronsoane de autostradă deja existente. Un calcul simplu spune că pentru cei 347 de kilometri însumaţi dintre Piteşti şi Constanţa, şoferii vor trebui să plătească o taxă de aproximativ 10,5 euro. Dacă la această sumă s-ar adăuga şi taxa de pod de la Cernavodă-Feteşti, la actualul curs de schimb afişat BNR. Pentru „luxul" de a merge pe autostradă de la Piteşti la Constanţa, un şofer ar trebui să scoată din buzunar aproximativ 60 de lei. Similar, pe cei 52 km de autostradă între Gilău şi Câmpia Turzii vom scoate 7 lei din Buzunar. Interesant este că ministrul Şova n-a spus nimic despre eliminarea rovignetei odată cu introducerea taxelor de autostradă, în condiţiile în care nicăieri în Europa nu există această dublă taxare, celelalte ţări recurgând fie la una, fie la cealaltă metodă de taxare.
Coleg de partid cu ministrul Şova, preşedintele PSD Cluj-Napoca, Mircea Jorj, admite că taxa este exagerată. „Cred că e o taxă un pic cam mare şi ar trebui regândită, dar nici modică nu poate fi, pentru că e nevoie de bani pentru întreţinerea autostrăzilor şi construcţia de noi autostrăzi. Trei euro pe suta de kilometri e o taxă cam mare pentru ve