Taxarea autostrăzilor din România ar putea începe după finalizarea centurii sud a Capitalei, unde lucrările vor fi derulate în intervalul 2014-2017, a declarat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, într-o emisiune televizată. Taxa va fi plătită pe traseul Piteşti - Constanţa, având un nivel de trei euro la suta de kilometri, a arătat ministrul. Acelaşi nivel de taxare a fost estimat şi pentru autostrada Comarnic - Braşov, care ar putea fi finalizată în 2016-2017. "Calculele de taxare s-au făcut numai pentru Comarnic - Braşov. Dincolo, la centura de Sud, proiectul este scos direct ca având concesiune de la Piteşti până la Constanţa, deci concesionarul trebuie să construiască centura Sud, care are 48 de kilometri, şi ia în concesiune de la Piteşti la Constanţa. (…) Prima etapă din concesiunea Piteşti - Constanţa cu construcţie centura Sud este reabilitarea a peste 30 de kilometri de pe autostrada Bucureşti - Piteşti. Acolo va intra cu taxă de la Piteşti până la Constanţa, în acelaşi regim, 3 euro pe suta de kilometri", a spus Şova.
El a afirmat că şoselele din România au probleme care pot afecta siguranţa circulaţiei, de la cele legate de parapeţi şi stâlpii de protecţie până la indicatoare sau marcaje, acestea neputând fi rezolvate în totalitate din lipsa banilor.
Totodată, Şova nu ştie deocamdată cât va genera acciza de 7 eurocenţi la litrul de carburant, dar spune că şi-ar dori ca din suma colectată să fie finanţate doar autostrăzile, nu şi drumurile naţionale. El a arătat că taxa va intra în buget, iar intenţia politică este ca din ea să fie finanţate integral autostrăzi sau autostrăzi şi drumuri naţionale, discuţiile legate de acest aspect fiind tehnice.Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, spune că nu a căutat niciodată contractul cu Bechtel, ci l-a cerut Ministerului Transporturilor şi că nu are in