Ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, vorbeşte, în emisiunea După 20 de ani, difuzată la PROTV, despre finalizarea noilor autostrăzi din România şi despre noile taxe pe care şoferii vor trebui să le plătească.
Cele mai importante declaraţii ale ministrului:
Autostrada Sibiu -Piteşti se află pe reţeaua principală a UE, care se finanţează din fonduri de coeziune. Sibiu-Braşov se finanţează din fonduri de dezvoltare regională. Nu concurează din pun ctul de vedere al finanţării. Sibiu-Braşov va fi gata prima, pentru că este mai uşor de construit, e şi puţin mai scurtă.
Toţi au vorbit de Sibiu-Piteşti, dar nimeni nu a făcut nimic. Noi trebuie să facem acum studiul de fezabilitate, care va dura între 18-24 de luni. În cel mai bun caz, va începe construcţia la finele lui 2015. LA Sibiu-Piteşti va dura 3-3,5 ani, iar la Sibiu-Braşov 2-2,5 ani
Despre Comarnic- Braşov:
Cele două tronsoane nu concurează, au surse de finanţare diferită. La Braşov-Comarnic vom anunţa câştigătorul licitaţiei în decembrie.
Costul de construcţie a autostrăzii Comarnic-Braşov este în jurul a 1,2 miliarde de euro-1,3 miliarde de euro, nu mai mult.S-a făcut la acest moment o simulare cu trei euro pe sută de kilometri, ceea ce înseamnă un euro şi ceva (1,74 euro), având în vedere că autostrada Comarnic-Braşov va avea 58 de km.Mulţi spun că se poate termina până în 2016, dar fără ieşiri la staţiunile de pe Valea Prahovei. Cu tot cu ieşiri, am pute aajunge în 2017.
S-a negociat contractul cu constructorii, fără să cheme la masă potenţialii finanţatori. Noi am chemat la masă toate băncile finanţatoare care şi-au exprimat interesul. Nu pot să spun cine sunt aceste firme. Sunt din UE. Sunt inclusiv BEI, BERD, Banca Mondială care şi-au manifestat interesul de a finanţa parţial autostrada, de a face parte din creditul sindicalizat care va finanţa autostrada.
Des