Cei mai mulţi dintre copiii care solicită consiliere psihologică ajung la cabinet trimişi de părinţi.
Tot mai mulţi dintre copiii care au programare la psiholog sunt aduşi la uşa specialistului chiar de părinţi. Psihologii şcolari din Roman spun că, dacă, în urmă cu ceva timp, cei mai mulţi dintre elevi ajungeau la psiholog la recomandarea dirigintelui sau a profesorului, părinţii sunt, acum, cei care conştientizează faptul că odraslele lor au nevoie de ajutor din partea unui specialist.
“De la începutul acestui an şcolar, ne aflăm pe un trend ascendent în ceea ce priveşte numărul elevilor care solicită consiliere psihologică şi sunt trimişi de părinţi. Mă bucură acest fapt, pentru că asta înseamnă că aceşti părinţi conştientizează faptul că au o problemă şi, mai mult decât atât, că doresc să o rezolve împreună cu un specialist. Numai în acest an şcolar, câteva zeci de copii au venit la consiliere la dorinţa părinţilor”, a spus Gabriela Pricope, psiholog la Colegiul Naţional “Roman-Vodă”.
Principalele probleme cu care copiii ajung la psiholog trimişi de părinţi sunt cele de relaţionare – atât cu părinţii, cât şi cu fraţii şi surorile -, dar şi acomodarea dificilă la programul şcolar. “Mulţi dintre părinţi vin pentru că au constatat o scădere a randamentului şcolar şi caută o soluţie. Pentru alţi copii este o problemă adaptarea la şcoală, unii nu se regăsesc în specializarea pe care o urmează la liceu. Sunt şi copii care vin să ceară ajutor pentru a deveni mai organizaţi, pentru a-şi conştientiza priorităţile”, a spus psihologul Gabriela Pricope.
Cei mai mulţi dintre copiii care solicită consiliere psihologică ajung la cabinet trimişi de părinţi.
Tot mai mulţi dintre copiii care au programare la psiholog sunt aduşi la uşa specialistului chiar de părinţi. Psihologii şcolari din Roman spun că, dacă, în urmă cu ceva timp, cei mai mulţi dintr