Un dealer auto din China a vândut pe Internet 13.000 de maşini în valoare de 164 de milioane de dolari în numai câteva ore, scrie The China Post.
Performanţa dealerului a fost reuşită de Ziua Celibatarilor, o versiune chinezească a Black Friday-ului american, care a generat anul acesta vânzări record pe Internet.
Ziua Celibatarilor este o sărbătoare din China care celebrează oamenii singuri. Sărbătoarea se ţine pe 11.11 (11 noiembrie), data reprezentând conexiunea dintre persoanele fără partener şi cifra 1. Ziua celibatarilor a ajuns să fie perioada din an în care se vinde cel mai mult în mediul online în China, datorită promoţiilor şi discount-urilor oferite de magazine.
Două dintre cele mai importante platforme ale retailerului chinezesc Alibaba, Taobao şi Tmall, au avut vânzări online de aproape 6 miliarde de dolari de ziua celibatarilor, de circa 10 ori mai mult decât se vinde în mod obişnuit într-o zi, conform The China Post.
Alibaba este echivalentul asiatic al retailerului american Amazon.
Peste 402 milioane de utilizatori au vizitat cele două site-uri cu ocazia sărbătorii, de două ori mai mult decât anul trecut în aceeaşi perioadă.
“Rata spectaculoasă de creştere a vânzărilor arată potenţialul pieţei online”, a declarat pentru Bloomberg Ronald Wan, consilier-şef la Asian Capital Holdings.
Analiştii estimează că valoarea combinată a tranzacţiilor de la primii zece operatori online din ţară depăşeşte 13 miliarde de dolari de Ziua Celibatarilor.
Euforia cumpărăturilor din această zi este plină de exemple de achiziţii cu sume uriaşe, însă presa chineză e săracă în precizarea surselor. Conform China Post, o femeie identificată cu prenumele Huang a plătit un avans de 900.000 de dolari pentru un inel cu diamant de 13,3 carate, în valoare de 3,5 milioane de dolari.
Un dealer auto din China a vândut pe Intern