Iata aici cele mai intalnite 10 mituri despre anvelopele de iarna.
1. Anvelopele de iarna sunt obligatorii de la 1 noiembrie – “Nimic mai fals”. Conform legii, nu exista niciun termen calendaristic in care soferii sunt obligati sa aiba autoturismul dotat cu anvelope de iarna. Initial se vehicula termenul cuprins intre 1 noiembrie si 1 martie, ca fiind perioada in care masinile trebuie sa fie incaltate cu pneuri dedicate sezonului rece. Legea oficiala in varianta finala spune ca trebuie sa ai pneuri de iarna acolo unde este zapada, indiferent de luna anului. Adica daca esti pe Transfagarasan in luna august si te apuca ninsoarea, vei primi amenda daca incurci circulatia din cauza pneurilor tale de vara.
2. Anvelopele de iarna sunt bune doar pe zapada – Gresit. Un pneu fabricat special pentru sezonul rece se foloseste in momentul in care temperatura scade sub 7 grade Celsius. Este special conceputa ca sa aiba o aderenta crescuta in conditii de temperatura scazuta, adica vor frana mult mai bine pe asfalt uscat, cand afara este frig, fata de niste pneuri de vara. La fel si pe gheata sau polei, avand un profil mai pronuntat. Asadar, cauciucurile “winter” nu sunt bune doar pe zapada, ci in toate conditiile care presupun iarna: frig, gheata, polei, zapada, umezeala.
3. Pneurile de iarna franeaza mai bine vara, ca sunt mai profilate. O afirmatie pe care o auzim destul de des. Insa este eronata complet. Lumea crede ca daca un pneu are profil mai agresiv, cu blocurile de cauciuc scoase mai in evidenta, asa cum sunt cele de iarna, atunci va frana mult mai bine pe asfalt uscat, vara. La fel crede lumea si pentru ca aceste gume sunt mai moi, avand o aderenta crescuta in conditii de vara, pe asfalt uscat. Aceste convingeri sunt insa gresite. Pentru ca anvelopa de iarna este fabricata dintr-un material special dedicat sezonului rece, care se bucura de proprietati