De sâmbătă dimineaţa, gara din Cluj-Napoca a devenit unul dintre cele mai vizitate puncte din oraş datorită locomotivei cu aburi, veche de 57 de ani, expusă pe termen nelimitat pe şinele de cale ferată special create pentru ea.
Zeci de clujeni, de la copii de 2-3 ani până la vârstnici trecuţi de 70 de ani se aflau duminică dimineaţa în gara din Cluj-Napoca. Toţi au venit cu acelaşi scop: să admire locomotiva cu aburi, considerată un Ferrari al căilor ferate în vremea ei de glorie când prindea 80 de kilometri pe oră. Acum a devenit piesă de muzeu, la fel ca alte câteva surate de-ale sale din ţară. După ce a stat 13 ani la Depoul CFR din Cluj-Napoca unde a fost restaurată şi a fost “îmbrăcată” în haine de sărbătoare, sîmbătă dimineaţa a fost readusă în centrul atenţiei, fiind aşezată pe două şine de cale ferată special create pentru ea. De data aceasta, nu mai circulă, ci doar se lasă admirată de sutele de călători care trec zilnic prin gara din oraş.
Aproape toţi clujenii care au venit până acum să vadă locomotiva cu aburi s-au fotografiat cu fostul Ferrari al căilor ferate. Copiii îşi întrebau părinţii dacă se pot urca în locomotivă sau dacă se pot plimba cu ea, iar cei mai în vârstă îşi aduceau aminte de vremurile când trenurile erau trase de locomotivele cu aburi. “Sunt frumoase locomotivele astea, cum să nu fie frumoase? Au alt farmec faţă de lucrurile moderne. Cei tineri nu mai ştiu nimic despre timpul când circulau locomotivele cu aburi, dar măcar îi bine că CFR-ul s-a gândit să o pună aici, în gară, nu să stea ascunsă şi să o mănânce rugina”, spune Vasile, un clujean trecut de 70 de ani. Trei ore a durat punerea pe şine a locomotivei
Locomotiva cu aburi are numărul 150.139 şi face parte din patrimoniul cultural naţional al ţării. Astfel de piese de muzeu mai sunt expuse în Oradea, Sinaia sau Orăştie. Cea din Cluj-Napoca a fost pusă pe şine, sâmbă