"Deschiderea coletului la livrare este un serviciu care ar trebui oferit de toti curierii, pentru ca daca clientul vrea sa il returneze pe loc, comerciantul ar plati mai putin, curierul fiind deja acolo nu trebuie sa il mai trimiti din nou. Asa s-ar face totul intr-un singur drum. In prezent, un singur curier ofera acest serviciu, de o saptamana", a precizat managerul CareSpot.ro.
Comertul electronic din Romania este ingreunat de tarifele mari practicate de firmele de curierat cand trebuie sa trimiti ceva in strainatate si de timpul mare de livrare.
"In Romania nu am intalnit o companie de curierat care sa iti ofere un serviciu de livrari in afara tarii la fel de performant precum in tara. Contractual o firma de curierat se angajeaza sa livreze pana in Spania in 3-5 zile, insa in realitate dureaza doua saptamani in cel mai fericit caz. Sunt putine firme care trimit ceva din Romania in strainatate, noi livram mai mult produsele Mario Badescu, care vin din America si prin noi ajung in toata Europa. Pretul practicat de curieri pentru livrari internationale este cam mare, probabil sunt volume mici, pentru ca daca trimitem din Europa in Romania, ne-ar costa de trei - sase ori mai putin. Este mai ieftin sa trimiti in Spania, Zona 1, decat la vecini, in Basarabia considerata Zona 3. De exemplu, eMag a preferat sa isi deschida depozit in Bulgaria si Ungaria decat sa livreze din Romania", a spus Constantinescu.
Curieratul este foarte important pentru comertul online, intrucat acesta diminueaza sau ridica pretul unui produs.
"Curieratul iti diminueaza sau iti ridica costul cosului. Conteaza mai mult pentru cumparaturile mici, deoarece daca cineva iti cumpara un produs de 10-12 lei este deranjant sa dai pretul lista de 28 de lei, cat este la majoritatea curierilor. Din cauza asta curieratul este definitoriu in online. Dintre promotiile pe care le facem