Aproape jumătate din consumatorii din mediul urban consider că nu mănâncă nici sănătos, nici nesănătos, în vreme ce 28% nu cred în etichetele de tipul "produs bio", potrivit raportului "În bucătăria românilor. De la raft în farfurie", realizat de Nielsen România. Sursa: Reuters
Bucătăriile românilor din mediul urban se schimbă, atât în ceea ce priveşte felurile de mâncare gătite, cât şi ustensilele şi aparatele deţinute. Trei sferturi dintre consumatorii din mediul urban apreciază că mâncarea gătită în casă este mai sănătoasă decât cea cumpărată. 89% dintre cumpărătorii de alimente optează pentru produse proaspete neprocesate, doar 11% alegând preponderent semipreparate sau mâncare gătită.
Raportul arată că promovarea de care se bucură produsele bio nu este foarte convingătoare convingătoare. Mai mult de o treime dintre respondenţi apreciază că acestea sunt mai sănătoase decât alimentele ce nu sunt considerate bio, în timp ce 28% cred că această afirmaţie nu este adevărată. În plus, 36% dintre respondenţi nu pot exprima o poziţie clară pe acest subiect.
Aproape o treime din respondenţi sar peste micul dejun, deoarece, spun ei, fie nu au timp, fie nu le este foame dimineaţa.
În ceea ce priveşte împărţirea sarcinilor în bucătărie, raportul arată că cel mai adesea bărbaţii sunt solicitaţi de partenere să taie ceapa. De asemenea, s-a observat o implicare mai mare a bărbaţilor în bucătărie odată cu înaintarea în vârstă. Şi asta pentru că le place să încerce reţete experimentale, iar atunci când au reuşite culinare se simt mai încrezători în forţele proprii.