Între 25 noiembrie şi 5 decembrie, toţi managerii din judeţ participă la un curs în cadrul căruia învaţă cum să aplice principiile marketingului educaţional la ei în şcoală.
Inspectoratul Școlar Judeţean Neamţ a dat luni, 25 noiembrie, startul unui program de formare adresat directorilor şi directorilor adjuncţi din judeţ, la finele căruia participanţii vor şti cum să-şi promoveze mai bine unitatea şcolară. Cursul se numeşte “Management şi marketing educaţional în învăţământul preuniversitar” şi vine să completeze o carenţă a formării managerilor din judeţ. În bănci, la prima lecţie a cursului, au participat 143 de directori din şcolile de stat, 69 de directori adjuncţi şi 15 directori de unităţi de învăţământ particulare, “lecţia” fiind predată de conferenţiar universitar doctor Daniela Tatiana Corodeanu Agheorghiesei, de la Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi. Pe 3, 4 şi 5 decembrie, directorii vor participa la ateliere de lucru, organizate pe zone ale judeţului, în cadrul cărora vor realiza produse de marketing educaţional, oferte educaţionale ale şcolilor din care vin, de promovare a şcolii din care vin şi vor discuta despre publicitate, comunicare şi relaţii publice.
“Am iniţiat această formare a managerilor din judeţ pe segmentul de marketing educaţional pentru că acest domeniu de acţiune este mai puţin folosit în sistemul preuniversitar. Ideile şi conceptele rezultate din participarea la acest program de formare continuă vor contribui la creşterea calitativă a actului educaţional, reflectându-se indirect în creşterea nivelului de pregătire a elevilor nemţeni”, a spus inspectorul şcolar general Viorel Stan.
Campania de educare a directorilor de şcoli a demarat după ce şi conducerea inspectoratului şcolar a constatat că mulţi manageri sunt deficitari la capitolul comunicare şi promovare a intereselor şcolii. “Sunt şcoli care nu ştiu