O stire aparent banala a trecut relativ neobservata saptamana trecuta: RCS&RDS, compania controlata de miliardarul Zoltan Teszari, se lanseaza si pe piata radio din Romania.
RCS a solicitat si, deocamdata, a pierdut cursa la concursul pentru frecvente organizat de CNA. RCS a concurat saptamana trecuta pentru 11 licente zonale prin care noul post de radio cu profil sportiv DigiSport FM ar fi trebuit sa-si inceapa emisia.
Potrivit dosarului depus la CNA, investiţia estimată pentru punerea în funcţiune a fiecărei staţii de radio ar fi fost cuprinsă între 150.000 şi 350.000 euro. Luand asadar in calcul o medie, RCS este gata sa investeasca 2,75 milioane de euro numai intr-un post de radio marginal, ceea ce indica puterea financiara a gigantului lui Teszari. Si asta in conditiile in care aceeasi companie este gata de a lansa si un post de radio cu profil generalist, Digi FM.
De ce am spus „aparent banala”? Pentru ca extinderea agresiva a RCS&RDS merita o privire mai aprofundata. Zona de radio pare a fi doar o noua reduta pentru o companie care, in ultimii ani, şi-a dezvoltat propriile televiziuni, precum televiziunea de ştiri Digi 24 (HD) cu statiile sale locale, televiziunile Digi Film, televiziunile de sport Digi Sport 1, 2 si 3 şi televiziunile de documentare Digi Animal World, Digi Life şi Digi World, Digi Animal World Channel, Digi Life Channel şi Digi World Channel.
Pe langa acestea, RCS&RDS este acţionar la posturile muzicale Music Channel, HiT Music Channel şi UTV. Scandalurile cu scoaterea programelor Intact din grila Digi, dar si cele ale grupului Discovery, sunt deja de notorietate.
Incet-incet, fara sa faca valuri, compania controlata de Zoltan Teszari a ajuns un jucator major pe piata romaneasca, pe care tinde s-o cucereasca pas cu pas, in liniste.
Astfel, RCS&RDS a câştigat în numai doi ani circa jumătate de mil