Ridicarea sancţiunilor impuse Iranului va reporni şi exporturile de colecţii CKD (maşini complet dezasamblate) de la uzina din România către fabrica Renault de la Teheran, exporturi care vor genera business suplimentar atât pentruAutomobile Dacia, cât şi pentru furnizorii de componente din România.
WikiZF: Profilul companiei Automobile Dacia
„Renault apreciază semnarea acestui acord care ar trebui să permită ridicarea sancţiunilor, o parte dintre acestea având consecinţe asupra sectorului auto. În urma ridicării sancţiunilor, activitatea noastră, în prezent încetinită, ar trebui să fie reluată la un ritm normal. Este o veste bună pentru grup deoarece piaţa iraniană este importantă pentru noi. Deocamdată aşteptăm implementarea acordului”, au spus oficialii din cadrul Direcţiei de comunicare a Renault România.
În Iran Renault produce modelele din gama Logan sub numele de Renault Tondar 90, modelele Logan sedan şi break din prima generaţie, care s-au comercializat în România începând cu anii 2004, respectiv 2006.
La 1 iulie anul acesta Renault a oprit complet livrarea de colecţii CKD către Iran pe fondul înăspririi sancţiunilor impuse de către Statele Unite, potrivit presei franceze. Anul trecut Renault a vândut în Iran aproape 101.000 de maşini şi a avut o cotă de piaţă de 10%, aceasta fiind a opta cea mai mare piaţă la nivel mondial pentru constructorul francez. Dintre acestea, peste 60.510 de maşini au reprezentat modelul Tondar 90, în scădere de la 66.000 de unităţi în 2011. Tondar 90 a fost anul trecut al patrulea cel mai bine vândut automobil pe piaţa iraniană. Luând în calcul un preţ mediu de 7.000 de euro pentru fiecare automobil dezasamblat, valoarea CKD-urilor exportate către Iran a reprezentat anul trecut circa 420 mil. euro. Continuarea pe ZFCorporate
Ridicarea sancţiunilor impuse Iranului va reporni şi exporturile