Florentina Berlan, o ingineră din Iaşi, a creat o metodă pentru a-i face pe cei mici să priceapă tainele matematicii cu ajutorul basmelor
Toate acele cifre, înşiruite parcă fără sens pe tabla neagră şi explicate rigid de profesori, au făcut ca matematica să devină un adevărat chin pentru mulţi elevi. O mămică din municipiul Iaşi, inginer în cadrul Benetton, a găsit o metodă de a înlesni accesul copiilor cărora nu le place matematică spre această materie, aparent de neînţeles: o povesteşte, pe înţelesul tuturor.
Florentina Berlan (41 de ani) se declară o pasionată a matematicii. De mică i-au plăcut cifrele, operaţiile sau funcţiile. Recunoaşte însă că nu toţi copiii îi împărtăşesc iubirea. Şi a decis să schimbe acest lucru spune Adevărul.
DIVIZIBILITATEA, POVESTEA BUBURUZEI
În urmă cu un an, un prieten de-al Florentinei Berlan i se plângea că fetiţa lui, care urma să treacă în clasa a IV-a, nu înţelege deloc matematica, în ciuda faptului că urma una dintre cele mai bune şcoli din oraş. Ştiind că este pasionată de matematică, ieşeanul a rugat-o pe Florentina să o mediteze pe micuţă la această materie. „Am făcut câteva ore de meditaţii cu ea, pentru a-mi ajuta prietenul. Nu a fost o metodă de predare clasică, ci am încercat să-i explic fiecare lecţie, adunare, înmulţire, împărţire, folosindu-mă de o poveste. Fetiţa a înţeles totul şi a trecut cu brio în clasa a V-a. Atunci am decis că nu trebuie să ma opresc“, rememorează Florentina Berlan. Şi aşa a apărut site-ul povestindmatematica.ro.
Adunarea, împărţirea, înmulţirea, divizibilitatea, fracţiile şi alte lecţii care dau de obicei bătăi de cap elevilor au început să fie îmbrăcate în poveşti care mai de care mai originale şi atractive. Să luăm divizibilitatea, de pildă. Pentru a-i face pe copii să înţeleagă această lecţie, Florentina a creat „Povestea buburuzelor“. Ist