In 2009 piata de imbracaminte si incaltaminte din Romania a afisat un declin de 24%, fiind marcata de scaderea accentuata a puterii de cumparare. Situatia a fost insa gestionata de marii retaileri straini in favoarea lor, care s-au extins agresiv incepand cu 2010. Astfel, pana la finalul anului 2012 toti jucatorii importanti din aceste doua industrii erau prezenti pe plan local fie direct, fie prin intermediul francizelor. Penetrarea brandurilor internationale ar fi fost mai mare daca deschiderea centrelor comerciale anuntate nu ar fi fost amanata, se arata in raportul PMR.
La nivelul anului trecut, majoritatea retailerilor straini au raportat vanzari in crestere, H&M, C&A si Peek & Cloppenburg fiind doar cateva dintre companiile care au afisat un avans de peste 20%.
Daca industria de imbracaminte este dominata de branduri internationale, in cazul pietei de incaltaminte companiile locale detin pozitii fruntase. Astfel, Leonardo, Jolidon si Mondex detin cele mai mari retele de magazine din piata locala.
Vanzarile din lanturile de retail, precum galeriile comerciale sau hypermarketuri, au crescut anul trecut la 48% din totalul pietei de imbracaminte si incaltaminte, potrivit datelor PMR.
Citeste si:Roxana Stanciulescu, sefa departamentului de retail al JLL, pleaca din companieScaderea volumului vanzarilor de retail, in topul UEDAAS tinteste afaceri de 25 mil. euro anul acesta
De asemenea, ponderea online-ului in acest segment a atins 5% anul trecut, urmand sa fie canalul cu cea mai rapida crestere in anii viitori, arata estimarile firmei de cercetare.
Romanii aloca anual suma de 300 de lei pentru achizitiile de imbracaminte si incaltaminte, potrivit Euromonitor.
Piata locala de incaltaminte de dama, incluzand si importurile de incaltaminte este evaluata la 18 mil. perechi de pantofi.
Industria romaneasca de incaltaminte, con