În judeţul Braşov sunt 792 de km de drumuri judeţene, iar până astăzi, Consiliul Judeţean a aşteptat ofertele de la firmele interesate să realizeze atât lucrările de reparaţii, cât şi pe cele de întreţinere ale acestor şosele pe o perioadă de opt ani.
Până la această dată, nouă firme şi-au depus intenţia, însă, conform evaluării documentelor de eligibilitatea depuse de acestea, este puţin probabil să fie trei firme care să se precalifice, aşa cum o cere legea.
„Am discutat cu colegii de la Serviciul de Drumuri şi cel mai probabil această procedură va fi anulată. Nu vom avea însă, probleme cu deszăpezirea, pentru că vom încheia contracte directe pe cele patru baze în vederea efectuării acestui serviciu, astfel încât să nu periclităm traficul”, a explicat Mihai Pascu, vicepreşedintele CJ Braşov. În judeţ vor exista patru baze pentru deszăpezire asigurate cu utilaje şi material antiderapant, iar necesarul de nisip este între 2.000 şi 6.000 de metri cubi, în funcţie de zăpada căzută şi între 200 şi 600 de tone de sare.
Ce drumuri au prioritate la deszapezire
Drumurile care vor avea prioritate la deszăpezire sunt cele care asigură legătura cu centrele de comune, respectiv cele cu nivel II de viabilitate, aproximativ 212 de km de drum, pe 23 de sectoare. Alte 17 sectoare, ce însumează 225 de km vor trebui menţinute în stare de viabilitate, ţinând cont că sunt singurele legături rutiere spre anumite localităţi sau fac legătura cu judeţele vecine, cum ar fi de exemplu, DJ 104 A, Perşani – Sebeş – Victoria, DJ 112 A Hălchiu Codlea, DJ 112 J care asigură accesul spre comuna Dumbrăviţa din DN 1 sau DJ 132 B şi DJ 137 A, care asigură legătura dintre Braşov şi Harghita, prin comuna Caţa.
Totodată, pe alte 41 de sectoare, respectiv peste 200 de km, traficul este redus, astfel că nu vor avea prioritate la deszăpezire, cum ar fi drumul ce leagă Mănăstir