Ediţia din 2013 a evenimentului de cumpărături Black Friday a generat vânzări mai mari decât în anul precedent şi pentru retailerii online, arată primele date ale unor jucători precum eMag.ro, evomag.ro sau f64.ro - retailerii care publicaseră până duminică seară informaţii despre încasări.
eMag, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de retail online IT&C, avea vineri dimineaţă la ora 6,55, când a demarat campania, un număr de 100.000 de vizitatori pe site, iar de-a lungul zilei recordul înregistrat a fost de 160.000 de vizitatori care erau simultan pe pagina web, a declarat într-un interviu pentru ZF Iulian Stanciu, directorul general al eMag. Compania a încheiat ziua cu vânzări de 23 mil. euro, dintre care aproape 1 mil. euro este valoarea celor 60 de maşini Dacia, Hyundai, Ford, Mercedes şi Mitsubishi comandate, categoria surpriză de produse introdusă de retailer, în premieră pe piaţa locală. Experimentul a fost unul reuşit, a spus Stanciu, în condiţiile în care au fost vândute 60 din 63 de maşini, astfel că anul viitor, cel mai probabil, rezultatul va fi unul şi mai bun. „Ne vom pregăti şi mai bine anul viitor şi cred că şi producătorii vor fi mai puţin reticenţi.“
Până atunci însă, autoturismele nu vor rămâne o categorie permanentă de produse pe emag.ro. „Ne trebuie un diferenţiator ca să rămână o categorie permanentă. Trebuie să aducem valoare clienţilor, să punem pur şi simplu maşinile pe site nu are rost.“
Per ansamblu, a declarat şeful eMag, ediţia din acest an a Black Friday a fost una reuşită, în condiţiile în care reducerile au scos oamenii din „starea negativă“ pe care o aveau faţă de consum şi i-au determinat să facă achiziţii.
Reducerile, care au însumat în cazul eMag 10 mil. euro din preţul standard al produselor, le-au permis clienţilor să cumpere produse dintr-o categorie superioară de preţ cu acelaşi buget.
C