Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, nu ştie deocamdată cât va genera acciza de şapte eurocenţi la litrul de carburant, dar spune că şi-ar dori ca din suma colectată să fie finanţate doar autostrăzile, nu şi drumurile naţionale. El a arătat că taxa va intra în buget, iar intenţia politică este ca din ea să fie finanţate integral autostrăzi sau autostrăzi şi drumuri naţionale, discuţiile legate de acest aspect fiind tehnice. „Legea Finanţelor Publice funcţionează după două principii foarte clare: primul este acela al neafectării veniturilor bugetare, deci nu ai voie să afectezi, să spui „Venitul X va finanţa cheltuiala Y“ şi principiul anualităţii, în sensul că pe toate le raportezi la cheltuielile totale anuale“, a spus Şova. El a precizat, răspunzând unei întrebări, că nu este în măsură să ofere garanţii legate de utilizarea banilor. Acciza va fi introdusă la litrul de benzină sau motorină, banii astfel colectaţi urmând să fie vărsaţi într-un fond special destinat investiţiilor în infrastructura rutieră. El a mai spus că taxarea autostrăzilor din România ar putea începe după finalizarea centurii sud a Capitalei, unde lucrările vor fi derulate în intervalul 2014-2017. Taxa va fi plătită pe traseul Piteşti - Constanţa, având un nivel de trei euro la suta de kilometri, a arătat ministrul. Acelaşi nivel de taxare a fost estimat şi pentru autostrada Comarnic - Braşov, care ar putea fi finalizată în 2016-2017.
Autori: A.B.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, nu ştie deocamdată cât va genera acciza de şapte eurocenţi la litrul de carburant, dar spune că şi-ar dori ca din suma colectată să fie finanţate doar autostrăzile, nu şi drumurile naţionale. El a arătat că taxa va intra în buget, iar intenţia politică este ca din ea să fie finanţate integral autostrăzi sau autostrăzi şi drumuri naţionale, discuţii