Lanţurile internaţionale de magazine şi-au găsit în ultimii doi ani un nou câmp de bătaie, respectiv cel al magazinelor de proximitate, iar scopul luptei este de a atrage în portofoliu afaceri antreprenoriale, alimentarele şi magazine de bloc, cu vad comercial bun, cu istoric şi trafic. Ce se întâmplă însă când doi giganţi pun ochii pe aceleaşi magazine tradiţionale?
„Magazinele de proximitate au devenit un nou teren de bătaie pentru retailerii internaţionali care în ultima perioadă s-au orientat tot mai mult către formatele mici de magazine. Aceasta este o tendinţă regională, nu doar ceva specific României“, spune Andrei Văcaru, head of research&consultancy în cadrul companiei de consultanţă imobiliară Jones Lang LaSalle. El adaugă faptul că investiţia într-un sistem de francize este mai avantajoasă pentru marile lanţuri din punctul de vedere al costurilor. La polul opus, francizaţii, respectiv micii comercianţi, sunt atraşi de brand şi de suportul oferit de retailerii internaţionali (logistică etc.).
„În cazul Metro Cash&Carry şi Carrefour lupta se dă doar pe formatul francizelor, însă în cazul Carrefour – Mega Image acest format este doar un nou front. Lanţurile internaţionale sunt cu ochii unele pe altele, iar micii comercianţi sunt doar «victime colaterale».“ Continuarea pe ZFCorporate
Lanţurile internaţionale de magazine şi-au găsit în ultimii doi ani un nou câmp de bătaie, respectiv cel al magazinelor de proximitate, iar scopul luptei este de a atrage în portofoliu afaceri antreprenoriale, alimentarele şi magazine de bloc, cu vad comercial bun, cu istoric şi trafic. Ce se întâmplă însă când doi giganţi pun ochii pe aceleaşi magazine tradiţionale?
„Magazinele de proximitate au devenit un nou teren de bătaie pentru retailerii internaţionali care în ultima perioadă s-au orientat tot mai mult către formatele mici de magazine. Ac