Raportul „În bucătăria românilor – de la raft în farfurie”, realizat de Nielsen România, evidenţiază tendinţele în consumul alimentar şi aşteptările consumatorilor referitoare la produse.
„În bucătăria românilor – de la raft în farfurie” este cel de-al zecelea raport de cercetare SMARK Research, realizat de Nielsen România. Cercetarea oferă coordonatele necesare observării drumului parcurs de alimente din raftul magazinelor până în farfuria consumatorilor, identificând tendinţele în consumul alimentar şi aşteptările consumatorilor referitoare la produse.
Cercetarea a fost realizată în luna octombrie 2013 şi a avut 2 componente: una calitativă, constând în 12 etnografii, şi una cantitativă, pe un eşantion de 816 respondenţi din mediul urban.
Raportul „În bucătăria românilor - de la raft în farfurie” a identificat trenduri şi afinităţi, printre care se numără şi următoarele: 42% dintre consumatorii din mediul urban consideră că nu mănâncă nici sănătos, nici nesănătos. Bucătăriile românilor din mediul urban se schimbă, atât în ceea ce priveşte felurile de mâncare gătite, cât şi ustensilele şi aparatele deţinute. Trei sferturi dintre consumatorii din mediul urban apreciază că mâncarea gătită în casă este mai sănătoasă decât cea cumpărată. 89% dintre cumpărătorii de alimente optează pentru produse proaspete neprocesate, doar 11% alegând preponderent semipreparate sau mâncare gătită. Produsele bio trebuie să fie mai convingătoare. 36% dintre respondenţi apreciază că acestea sunt mai sănătoase decât alimentele ce nu sunt considerate bio, în timp ce 28% cred ca această afirmaţie nu este adevărată. În plus, 36% dintre respondenţi nu pot exprima o poziţie clară pe acest subiect. Aproape o treime dintre respondenţi nu iau micul dejun, motivând această decizie prin lipsa unei nevoi de a mânca, precum şi prin lipsa de timp. Unul dintre rolurile în care