Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor atrage atenţia că multe dintre reducerile de Black Friday sunt false. Conducerea APC susţine că cea mai frecventă practică a comercianţilor a fost să ridice preţurile în urmă cu o lună la produsele nevandabile ca să aplice tăieri de preţ atractive.
Costel Stanciu, preşedintele Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor (APC), ne spune că reducerile de Black Friday făcute de anumite site-uri şi magazine obscure nu prea au fost reduceri. "Cu o lună înainte de acest eveniment, ei au ridicat preţurile semnificativ de mult şi au creat impresia unor scăderi. Mai mult, comercianţii au folosit ocazia aceasta pentru a scăpa de stocuri, de produsele nevandabile, pentru că, în cele mai multe situaţii, au fost reduceri la produse casnice, tigăi, cafetiere. Au creat mai mult o umilire a consumatorilor, care s-au călcat în picioare", ne-a declarat Costel Stanciu. Printre reclamaţiile primite la APC împotriva vânzărilor on-line se numără faptul că produsele comandate nu au fost livrate şi nici nu au fost conforme cu descrierea, cele mai multe plângeri vizând site-urile specializate pe vânzări de parfumuri şi haine.
Amenzi drastice pentru practici comerciale înşelătoare
Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a decis să demareze ample controale cu ocazia reducerilor aplicate de Black Friday. "Falsele reduceri la produse sunt considerate practici comerciale înşelătoare şi amenda poate să meargă până la 30.000 de lei. Potrivit reglementărilor în vigoare, reducerea la promoţii se face la preţul cel mai mic practicat la un produs în ultimele 30 de zile. În doar câteva zile am primit deja zeci de reclamaţii. Unul dintre consumatori s-a plâns că un televizor costa în urmă cu o lună 1.900 de lei, apoi preţul lui a crescut la 2.300 de lei pentru ca apoi să scadă de