Companiile din sectorul de internet au înregistrat cele mai mari rate de creştere în al doilea trimestru al acestui an la majoritatea indicatorilor de performanţă, inclusiv vânzări (21%), venituri operaţionale (27%), cercetare şi dezvoltare (19%) şi fluxuri de lichidităţi (25%), arată o analiză a companiei de audit Ernst&Young.
Vânzările cumulate ale primelor 100 de companii globale de tehnologie au înregistrat un declin de 1% în trimestrul al doilea 2013 versus trimestrul al doilea 2012, ajungând la 616 miliarde de USD - în scădere pentru al doilea trimestru consecutiv. În schimb, se înregistrează o cerere în scădere pentru produsele şi serviciile tradiţionale este compensată de dezvoltarea rapidă a unor tendinţe inovatoare: mobile-social-cloud, analizele big data şi modificările tehnologice accelerate.
"În pofida creşterilor puternice şi a investiţiilor făcute pentru dezvoltarea mega-tendinţelor din tehnologiile mobile, sociale, cloud şi analizele big data creşterea agregată anuală a vânzărilor pentru primele 100 de companii globale de tehnologie a înregistrat valori negative în T2 2013, pentru al doilea trimestru consecutiv, conform studiului EY - View from the top: global technology trends and performance. Aceste rezultate sugerează că, deşi perspectivele macro-economice se îmbunătăţesc, mai ales în economiile dezvoltate, cererea clienţilor se orientează tot mai accelerat către tehnologiile de ultimă generaţie, cum ar fi smart mobility şi tehnologiile cloud, afectând negativ cererea pentru produsele şi serviciile tradiţionale", arată analiza Ernst&Young.
În condiţiile în care unele dintre cele 100 companii de top ocupă şi poziţiile de lideri în inovare, într-unul sau mai multe dintre mega-tendinţe, majoritatea celorlalte companii sunt nevoite să ţină pasul cu inovaţiile acestor companii. Mai mult, toate se confruntă cu "dilema inovatorului" d