Cererea în scădere pentru produsele şi serviciile tradiţionale este compensată de dezvoltarea rapidă a unor mega-tendinţe inovatoare: mobile-social-cloud, analizele big data şi modificările tehnologice accelerate, potrivit studiului EY - View from the top: global technology trends and performance.
În pofida creşterilor puternice şi a investiţiilor făcute pentru dezvoltarea mega-tendinţelor din tehnologiile mobile, sociale, cloud şi analizele big data creşterea agregată anuală a vânzărilor pentru primele 100 de companii globale de tehnologie a înregistrat valori negative în T2 2013, pentru al doilea trimestru consecutiv, conform studiului EY - View from the top: global technology trends and performance. Aceste rezultate sugerează că, deşi perspectivele macro-economice se îmbunătăţesc, mai ales în economiile dezvoltate, cererea clienţilor se orientează tot mai accelerat către tehnologiile de ultimă generaţie, cum ar fi smart mobility şi tehnologiile cloud, afectând negativ cererea pentru produsele şi serviciile tradiţionale.
În condiţiile în care unele dintre cele 100 companii de top ocupă şi poziţiile de lideri în inovare, într-unul sau mai multe dintre mega-tendinţe, majoritatea celorlalte companii sunt nevoite să ţină pasul cu inovaţiile acestor companii. Mai mult, toate se confruntă cu "dilema inovatorului" de a decide când, cum şi cât de repede să treacă la noile produse şi servicii inovatoare şi să renunţe la cele extrem de profitabile, dar din ce în ce mai depăşite. Prin urmare, inovarea în linie cu mega-tendinţele se traduce în perturbarea liniillor existente de produse şi a modelelor de afaceri. Cu toate acestea, companiile continuă să investească în şi să-şi plaseze pariurile pe mega-tendinţele emergente care domină peisajul tehnologiei.
În acelaşi timp, companiile de tehnologie se pot dovedi nepregătite pentru schimbările surpri