Discuţiile tehnice privind realizarea liniei feroviare de mare viteză pe ruta Viena - Bucureşti - Constanţa vor demara cu partenerii chinezi în data de 10 decembrie, valoarea proiectului fiind de 11 miliarde de euro, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, într-o conferinţă de presă.
Domnia sa a spus: "Este foarte clar că nevoia de dezvoltare în România este cu mult mai mare decât posibilităţile de finanţare din fonduri europene, drept care acest parteneriat cu China este binevenit. Acest parteneriat se va realiza în condiţiile şi respectând toate criteriile impuse de Uniunea Europeană. Am transmis partenerilor chinezi o serie de propuneri, printre care şi dezvoltarea şi realizarea unei linii feroviare de mare viteză. Este un coridor european care va pleca din Viena, va ajunge la Budapesta, Bucureşti şi Constanţa. Prima întâlnire de lucru o vom avea pe 10 decembrie, apoi în prima jumătate a lunii ianuarie. Vom începe, probabil, cu un tronson care este uşor de realizat, datorită condiţiilor de teren (Bucureşti - Constanţa). Interesul foarte mare este să conectăm portul Constanţa".
Potrivit Agerpres, ministrul Transporturilor a precizat că propunerea României este ca proiectul respectiv să fie realizat în parteneriat public-privat.
A.G.
link: "Suntem o colonie pentru chinezi"
link: Tigri pe hârtia Chinei
link: Niculae caută parteneri chinezi pentru o centrală de 1,6 miliarde de euro
link: Chinezii de la ZTE vor să investească în România 100 milioane de euro
link: Constantin: "Relaţiile între China şi ECE nu reflectă pe deplin potenţialul real de cooperare economică"
link: Grapini vede mai mulţi turişti chinezi în staţiunile balneare
link: Niţă: "Putem atrage capital chinezesc de peste 5 miliarde euro în energie"
link: Traian Halalai, Ex