După cum Confederaţia Naţionala Rutieră anunţa încă de acum o lună Consiliul Judeţean Constanţa a refuzat validarea programului judeţean de transport pe care în urmă cu peste 30 de zile l-a afişat ca informare publică.
La 31 decembrie 2013 expiră licenţele de traseu obţinute de operatorii de transport după participarea la şedinţa de atribuire organizată în 2008.
În toată ţara data de 25 noimbrie a.c. a reprezentat data de referinţă stabilită prin ordin comun MT-MDRAP ca dată de start a licitaţiei electronice pentru atribuirea traseelor în fiecare judeţ la nivel naţional. CNR a atras atenţia în nenumărate rânduri reprezentanţilor Ministerului Dezvoltăriii Regionale şi Administraţiei Publice asupra modului în care CJ Constanţa acţionează în domeniul transportului public, însă se pare că acest judeţ funcţionează numai după propriile legi.
În opinia CNR soarta transportului judeţean în Constanţa începe să se contureze din ce în ce mai mult şi, după ce CJ a încercat să prelungească actualele licenţe pentru a mai fi valabile şi după 1 ianuarie, se va trece la următoarea etapă a „metropolizării” prin monopolizare a transportului public după modelul deja cunoscut al falimentării transportului public local ce ulterior primeşte un acţionar strategic acesta urmând să se extindă cu banii primiţi ca subvenţie/compensaţie financiară în zona metropolitană într-o etapă ulterioară.
Prin acest model de „succes” populaţia dintr-o localitate sau dintr-un areal geografic ajunge să susţină cu dublu efort financiar desfăţurarea serviciului de transport, o dată în cazul călătoriei şi o dată prin compensarea diferenţei de tarif şi costuri operaţionale din bugetul administraţiei publice locale.
CNR atrage în mod public atenţia Consiliul Judeţean faţă de următoarele aspecte impuse de aplicarea regulamentului 1370/2007:
- Orice serviciu de utilitate publ