Aglomeraţia din centrul oraşului are antidot. Edilul de Cluj, Emil Boc, a anunţat, marţi, că vrea să implementeze o soluţie de import şi în municipiu care ar calma circulaţia.
Susţinător al proiectului tunelului pe sub centrul oraşului, cu infuzii constante de la bugetul local pentru consultanţă, primarul are o nouă viziune pentru rezolvarea problemelor de trafic din oraş. Fără autostrăzi suspendate şi proiecte fanteziste, spune Boc, dar cu soluţii testate deja de oraşele europene: reţea de transport local dezvoltată la nivel metropolitan plus taxă pe traficul din centru. Condiţia este ca instanţele să fie de partea clujenilor.
„Lucrurile nu se concentrează pe autostrăzi zburătoare, ci pe proiecte inteligente. Acesta este trendul european. Adică să lucrezi cu ceea ce ai deja. Să îmbunătăţeşti. Transportul public de calitate ajută la decongestionarea traficului. Reduci numărul de maşini din centru printr-un transport în comun calitativ", a subliniat primarul Emil Boc, în cadrul unei dezbateri a strategiei oraşului pe următorii ani. Problemele de trafic din oraş, lipsa locurilor de parcare şi aglomeraţia se vor reduce şi în Cluj-Napoca, concomitent cu dezvoltarea reţelei de transport public şi cu aplicarea unei soluţii testate la nivel european de alte oraşe: o mini-taxă pe traficul cu maşini în centrul oraşului. „Am văzut acest model în afară. În momentul în care s-a introdus o taxă pe maşinile care intrau în centrul oraşului, traficul s-a redus cu 30%. Apoi, măsura a fost suspendată şi s-a constatat că aglomeraţia a revenit. Deci această măsură este bună. Putem face şi acest lucru la Cluj-Napoca, dar după ce vom dezvolta reţeaua de transport. Evident, trebuie să facem şi centurile care au mai rămas de făcut, dar până atunci trebuie să lucrăm cu ce avem. Transportul în comun, să ne ocupăm de compoenta economică şi de parteneriate cu Consiliul Judeţean