Lucrările au intrat în conservare, ţinând cont că temperaturile au scăzut foarte mult de la jumătatea acestei luni, iar din cauza precipitaţiilor ar fi fost periclitată calitatea materialelor
Până acum, constructorul a reuşit să toarne 50% din stratul de beton de pe pista Aeroportului de la Ghimbav, însă, lucrările au intrat în conservare ţinând cont că temperaturile au început să scadă în ultimele zile. În total, pentru realizarea pistei este nevoie de turnarea a 50.000 de metri cubi de ciment special şi cel mai probabil lucrările se vor relua la primăvară. „Conform Legii Construcţiilor, din 15 noiembrie am solicitat constructorului să ia măsurile oficiale de conservare a lucrărilor, fiindcă pe timpul nopţii am avut deja temperaturi de sub 5 grade Celsius. Continuarea lucrărilor ar fi periclitat calitatea betonului, astfel că cel mai probabil abia în primăvară vom relua operaţiunile, fiindcă din prognozele meteorologilor vom avea o iarnă destul de grea”, a explicat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Mihai Pascu. La începutul lui octombrie, gestionarii proiectului estimau că lucrarea se va finaliza în 40 de zile, însă numai în condiţiile în care vremea va fi caldă şi nu vor exista precipitaţii.
Partea de infrastructură a pistei a fost finalizată în proporţie de 100%, iar stratul de beton final care se toarnă are o grosime de 41 de cm. Suprafaţa de mişcare a pistei este de 140.000 de metri pătraţi, în total cu acostamentele fiind de 175.000 de metri pătraţi. Potrivit anunţului de licitaţie, pista va avea o lungime de 2.850 metri şi o lăţime de 45 metri.
Vectra Service, companie intrată recent în reorganizare, a câştigat la sfârşitul lunii iulie 2012 licitaţia pentru proiectarea şi execuţia suprafeţelor de mişcare aeroportuare, contractul de lucrări fiind încheiat pentru suma de 12,767 milioane de euro fără TVA.
COVOR