În România doar 8% din mâncarea oferită animalelor de companie se ambalează (specializată), cei mai mulţi proprietari apelând la mâncare gătită pentru a-şi hrăni animalele. Prin comparaţie, în UE media este de 60%, iar în Marea Britanie este de 80-90%. În contextul în care piaţa este subdezvoltată, reprezentanţii Animax, unul dintre cei mai puternici jucători de pe piaţa de profil, spun că există potenţial de creştere, compania bugetându-şi atât creşterea cifrei de afaceri, cât şi a numărului de magazine.
„În 2007 în România doar 4% din mâncarea oferită animalelor era specializată. Observăm astfel că piaţa s-a dezvoltat puternic şi încă mai este loc de creştere. Companiile de cercetare de piaţă estimează că până în 2017 rata anuală de creştere pentru piaţa din România va fi de circa 8,5%, mult peste media europeană de 4,4%. Piaţa americană, o piaţă matură, va avansa cu 3,5%“, spune Ionuţ Mareş (32 de ani), operational manager al Animax. El s-a alăturat companiei în această vară după ce anterior a lucrat timp de 14 ani pentru retailerul de electroIT Flanco, unde s-a angajat încă din primul an de facultate. Prima sa funcţie a fost de consultant de vânzări, iar apoi a avansat ca şef de magazin, area sales manager, regional sales manager, iar în ultimul an a fost division manager, lucrând în echipa de achiziţii. „Retailul este la fel peste tot, pentru că se ghidează după principii similare.“ Continuarea pe ZFCorporate
În România doar 8% din mâncarea oferită animalelor de companie se ambalează (specializată), cei mai mulţi proprietari apelând la mâncare gătită pentru a-şi hrăni animalele. Prin comparaţie, în UE media este de 60%, iar în Marea Britanie este de 80-90%. În contextul în care piaţa este subdezvoltată, reprezentanţii Animax, unul dintre cei mai puternici jucători de pe piaţa de profil, spun că există poten