Comerţul modern, a cărui istorie a început să se scrie în a doua jumătate a anilor ’90, a depăşit pentru prima dată în acest an pragul de 1.000 de magazine, iar cele 12 reţele străine nu vor să se oprească aici. Executivii lanţurilor de magazine afirmă că mai este loc de dezvoltare cel puţin încă trei ani – cu circa 100-200 de magazine pe an - în contextul în care suprafaţa medie de vânzare la 1.000 de locuitori este încă mult sub media europeană.
Mai mult, comerţul modern are o pondere de 50% în totalul comerţului, în timp ce în Occident ponderea urcă spre 80, chiar 90%. Istoria comerţului modern local, o piaţă de 7-8 mld. euro astăzi, a început să se scrie în 1996, când germanii de la Metro Cash & Carry au deschis primul lor magazin în România. Astăzi piaţa este controlată de 12 reţele străine, jucătorii români fiind „răpuşi“ de criză sau de agresivitatea giganţilor internaţionali.
În topul celor mai mari reţele de comerţ modern din România se află astăzi Kaufland, Metro şi Carrefour, fiecare cu afaceri de peste 1 mld. euro. Nemţii de la Kaufland au urcat începând cu 2011 pe prima poziţie în top, detronând Metro după 15 ani şi având afaceri care s-au apropiat anul trecut de 1,5 mld. euro.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.11.2013
Comerţul modern, a cărui istorie a început să se scrie în a doua jumătate a anilor ’90, a depăşit pentru prima dată în acest an pragul de 1.000 de magazine, iar cele 12 reţele străine nu vor să se oprească aici. Executivii lanţurilor de magazine afirmă că mai este loc de dezvoltare cel puţin încă trei ani – cu circa 100-200 de magazine pe an - în contextul în care suprafaţa medie de vânzare la 1.000 de locuitori este încă mult sub media europeană.
Mai mult, comerţul modern are o pondere de 50% în totalul comerţului, în ti