Unul dintre proiectele in care chinezii ar putea investi in Romania este linia feroviara de mare viteza care sa lege vestul tarii de Constanta, a declarat marti ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.
Din aceasta linie, ar urma sa fie construit initial tronsonul Bucuresti - Constanta, urmata de centura feroviara a Bucurestiului.
Linia feroviara de mare viteza care sa lege Constanta de Arad, pana la Budapesta este unul dintre proiectele prioritare pentru care CFR SA intentioneaza sa gaseasca finantare in perioada 2013-2015.
"In discutiile cu partenerii chinezi, pe care le vom continua din decembrie, vom incepe cu un tronson care este un pic mai usor de realizat, Bucuresti - Constanta. Interesul foarte mare este sa conectam portul Constanta. (...)
Acesta va fi urmat de proiectul reprezentant de centura feroviara a Bucurestiului", a afirmat ministrul, in urma discutiilor cu demnitarii din China aflati la Bucuresti.
Potrivit acestuia, prima discutie dintre autoritatile romane si cele chineze a avut ca scop prioritizarea tronsoanelor.
Realizarea acestei linii ar costa 11 miliarde de euro.
"Propunerea noastra a fost pe parteneriat public-privat. (...) Suntem parteneri egali, nu au ce sa ne impuna. Eventual, noi vom avea niste conditii, in calitate de tara membra a UE", a mai spus Ramona Manescu.
La insistentele jurnalistilor, ministrul a rostit la finalul declaratiilor de presa un mesaj in limba chineza, mesaj pe care l-a adresat anterior oficialilor din China.
Unul dintre proiectele in care chinezii ar putea investi in Romania este linia feroviara de mare viteza care sa lege vestul tarii de Constanta, a declarat marti ministrul Transporturilor, Ramona Manescu.
Din aceasta linie, ar urma sa fie construit initial tronsonul Bucuresti - Constanta, u