Autorităţile române doresc să atragă firmele de construcţii din China la proiectele de modernizare a infrastructurii. Autostrada Lugoj-Deva 1
"În materie de infrastructură suntem foarte interesaţi de participarea la proceduri de concesiune a companiilor din China, pentru că într-o procedură de concesiune presupune că şi construcţia, şi finanţarea se fac din resurse private, deci nu publice, şi normal că forţa financiară a companiilor chineze şi cea a băncilor din China este foarte importantă", a declarat Dan Şova, prezent la Forumul economic China-Europa Centrala şi de Est, citat de Mediafax.
Până în prezent, firmele din China nu au participat la licitaţii din reticenţă - având ideea că în spaţiul european acestea nu pot câştiga bani - a mai spus Şova. Ministrul delegat pentru Investiţii a adăugat că firmele de construcţii chineze pot să participe şi la licitaţii care presupun finanţări din fondurile europene.
Şova a adăugat că autorităţile vor să finalizeze pâna la finele anului 2014 loturile 1 şi 2 de la Nădlac-Arad şi lotul 3 de la Sibiu-Orăştie, în 2015 urmând să fie date în folosinţa lotul 2 de la Timisoara-Lugoj şi loturile 2, 3, 4 de la Lugoj-Deva.
Până în 2016 vor fi finalizate şi tronsoanele Sebeş-Turda şi Câmpia Turzii-Târgu Mureş.
Finanţările pentru infrastructura de transport se vor tripla la nivel european şi se ridica la 26 miliarde euro, din care Romania va beneficia de trei miliarde euro, în perioada 2014-2020, a mai spus Şova.
Pentru acest interval sunt vizate autostrazile Sibiu-Braşov, Braşov-Bacau, Sibiu-Piteşti, o noua secţiune a centurii Bucureşti, Bacău-Paşcani-Iaşi şi Craiova-Calafat, potrivit sursei citate.
TOP 3 RECOMANDĂRI EVZ.RO: MENTALITATE MAFIOTĂ. CUM SE LAUDĂ beizadelele CLANURILOR de RROMI: Bolizi de LUX, PISTOALE și produse Gucci, Vuitton sau Chanel