Aproape două milioane de apeluri au fost înregistrate în cei 12 ani de la înfiinţarea Telefonului Copilului. Aproape o treime dintre sesizările făcute au vizat abuzuri asupra celor mici.
Asociaţia Telefonul Copilului marchează 12 ani de existenţă a liniei telefonice gratuite de asistenţă pentru copii şi părinţi (116 111), arătând că asistenţii sociali şi psihologii au preluat 1.933.733 de apeluri de la înfiinţare până în prezent.
Statisticile oferite de baza de date a Asociaţiei Telefonul Copilului indică 44.504 de cazuri în care a fost necesară şi intervenţia instituţiilor abilitate, principalele situaţii sesizate referindu-se la abuz asupra copilului (27,09%), consiliere juridică (15,14%), nevoia de sprijin material / financiar (15,06%) şi solicitări de consiliere psihologică (11,97%).
„Numărul apelurilor copiilor a crescut semnificativ începând cu 2006, când Asociaţia Telefonul Copilului a demarat acţiuni masive de promovare a liniei telefonice gratuite. (...) Principalele motive ale copiilor pentru apelul către 116 111 sunt nevoia de comunicare (28,74%), neînţelegerile cu părinţii sau relaţia deficitară copil-părinte (21,31%), relaţiile cu colegii/prietenii (18,56%), abuz şi violenţă (17,42%), consiliere psihologică (9,49%), alte probleme specifice vârstei (4,48%)”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Telefonul Copilului.
Peste jumătate din cazurile de abuz şi violenţă raportate au avut loc în familie (57,43%), iar 37,33%, în mediul şcolar.
„Printre cele mai raspândite forme de abuz asupra copilului raportate la 116 111 se numără neglijarea (33,38%), abuzul fizic (32,51%), abuzul emoţional (10,55%), abuzul sexual şi traficul de minori (6,37%). Abuzul sexual a înregistrat o creştere semnificativă în ultimii ani, numărul acestui tip de apeluri crescând de la an la an cu aproape 30%”, precizează A