Societăţile comerciale verificate şi amendate de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Olt cu sume mai mari au contestat în instanţă sancţiunile aplicate de instituţie. Din păcate, cele mai multe amenzi se plătesc după procese care durează uneori şi doi sau chiar trei ani, până când se ajunge la o hotărâre judecătorească.
Administratorii de firme, dar şi persoanele fizice vor trebui să se gândească înainte de a contesta o amendă primită de la instituţiile de control. Şi asta pentru că ultimele modificări legislative prevăd achitarea unor taxe la introducerea acţiunilor în instanţă.
Dosare aflate pe rolul instanţelor de judecată
Dacă până acum, introducerea plângerilor contravenţionale împotriva proceselor verbale de constatare a contravenţiilor era scutită de achitarea taxei de timbru, în prezent contravenienţii vor trebui să suporte o serie de cheltuieli pentru a exercita această cale de atac. Potrivit şefului Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Olt, comisarul şef adjunct Angelica Filotie, de la începutul anului şi până în prezent, 21 de contravenienţi au contestat procesele verbale de amendă.
„Din acestea, şapte au fost soluţionate, cinci în favoarea noastră şi două au fost pierdute, iar pe rolul instanţelor de judecată se mai află 14 dosare. Uneori aceste procese durează şi doi, trei ani”, a precizat Filotie.
Majoritatea contravenienţilor solicită anularea sau modificarea cuantumului sancţiunilor. Amenzile pentru abaterile de la legislaţia din domeniul protecţiei consumatorilor pornesc de la 1.000 de lei şi pot ajunge până la 30.000 de lei.
Dacă plângerea este respinsă, petentul plăteşte cheltuieli judiciare
Potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru „în materie contravenţională plângerea împo