Producătorii, procesatorii şi comercianţii de alimente pot face primii paşi pe piaţa din China, cea mai mare din economia mondială, prin intermediul comerţului electronic, au spus ieri oficialii chinezi prezenţi la Bucureşti cu ocazia Forumului China - Europa Centrală şi de Est. Astfel, se pot evita costurile mari cu transportul şi ulterior prin prezenţa la târguri şi expoziţii în spaţiul asiatic.
„Piaţa virtuală şi site-ul alibaba.com au fost sucese din punctul de vedere al schimburilor comerciale. Volumul schimburilor comerciale făcute prin intermediul alibaba.com depăşeşte PIB-ul României. O asemenea cifră îţi dă imaginea asupra comerţului făcut printr-un astfel de site“, a spus ieri Zhang Xuming, preşedintele China Golden Pay Co. Ltd.
El a subliniat că, în ultimii ani, comerţul cu produse agroalimentare prin intermediul comerţului electronic a crescut în mod constant şi că pe această linie de achiziţie pe piaţa asiatică ajung produse precum cele din industria vinului sau din cea a lactatelor.
Pentru companiile din agrobusinessul românesc, China este o piaţă aproape în totalitate necunoscută. În ultimii şase ani, livrările de produse agroalimentare româneşti către China nu au depăşit niciodată 2 milioane de euro. Spre deosebire de noi, Franţa a livrat în primele nouă luni ale anului produse agroalimentare de peste 400 de milioane de euro către China.
Strategia pentru exporturile de produse agroalimentare în China este aceea a concentrării pe marile aglomerări urbane având în vedere costurile asociate transporturilor de mărfuri pe distanţe mari şi perisabilitatea produselor alimentare.
„În provincia Guangxi din sud-vestul Chine locuiesc 52 de milioane de oameni, este o regiune dinamică, iar economia a ajuns la 268 de miliarde de dolari, în timp ce valoarea exporturilor a fost de 29 de miliarde de dolari“, a spus Ma Jixian, direct