Controlul efectuat de comisarii Protecției Consumatorului la Universitatea Transilvania relevă noi nereguli. Șeful instituției, Claudiu Sorin Susanu, a precizat, la Mix Actual, că nu au fost încheiate cercetările, care sunt realizate în cadrul unei acțiuni de verificare a instituțiilor declanșată la nivel național.
Una dintre neregulile grave, expusă de Susanu, este contractul dintre Universitatea Transilvania și studenți care plătesc taxe pentru serviciile educaționale. „Este grav că există lipsa predictibilității costurilor. Pe de o parter, contractul se încheie pe un an, deși studentul are o perioadă de studiu de 3-4-5 ani, în funcție de facultatea pe care o urmează, iar lucruile acstea, în conformitate cu Legea 363 trebuie să fie foarte clare: trebuie să știm la ce să ne așteptăm și ce obligații avem pe toată perioada contractului. Știți care este problema? Există imposibilitatea de transfer a studenților în ani terminali. Această captivitate a studenților în cadrul Universității și posibilitatea ilegală prin care se poate modifica unilateral contractul de către Universitate pot să-i pună pe studenți într-o situație foarte delicată, mărindu-se, de exemplu, nejustificat de mult taxele în ultimul an de studiu când ei nu se mai pot muta și ei sunt obligați într-un fel sau altul să plătească aceată taxă“.
Susanu a precizat că legislația permite Protecției Consumatorului să facă cercetări timp de șase luni până la finalizarea controlului.
În ceea ce privește scandalul de la cantina din Complexul studențesc Memorandum, Susanu a venit cu o mulțime de poze care prezentau neregulile găsite, de la mâncarea expirată, ouă murdare, modul defectuos de spălare a vaselor etc. „Bomba“ aruncată de Susanu a venit, însă, în momentul în care el a cerut actele Universității care să-i permită să desfășoare activitățile de alimentație.
„Ca orice societate, și Un