Compania aeriana germana pune capat acordurilor comerciale cu „partenerul” sau turc, devenit un concurent mult prea redutabil.
Ce departe pare acea zi din decembrie 2006, cand Lufthansa a binecuvantat intrarea Turkish Airlines in Star Alliace. Astazi, compania germana pune capat acordurilor comerciale cu transportatorul turc, „o cooperare care nu mai este rentabila din punct de vedere economic”.
Dar motivul oficial este altul. Tinand cont de dezvoltarea cu adevarat spectaculoasa, similara celei afisaa de companiile din Golful Persic, Turkish Airlines a devenit mai degraba un concurent de temut, decat un partener. In acest context, toate acordurile incheiate de firma turca si grupul Lufthansa (care vizeaza inclusiv Swiss si Austrian Airlines) vor inceta sa mai functioneze incapand din 1014. O „decizie unilaterala”, pe care Turkish Airlines nu o aproba, fireste.
Dispunand, printre altele, de una dintre cele mai importante retele din lume dupa numarul de destinatii deservite si practicand tarife inferioare celor in vigoare in Europa, Turkish Airlines, care afiseaza, de asemenea, o crestere substantiala a gamei de produse, s-a transformat, de-a lungul anilor, intr-un concurent redutabil al principalului sau „aliat” european.
Ar fi existat o cale de stavilire a acestei ofensive: partajarea costurilor si a veniturilor inregistrate de cele doua companii in cadrul unui plan de zbonuri convenit in comun si cu o armonizare a preturilor si orarelor. Lufthansa a venit cu ideea, dar negocierile au esuat.