Elevii de clasa a VIII-a au susţinut astăzi, în cadrul simulării, proba scrisă la disciplina Matematică. Varianta concepută de către o echipă de lucru coordonată de către inspectorii de specialitate respectă programa şcolară, conținuturile stabilite și transmise prin adresa I.S.J. în rețea și modelul postat pe site-ul M.E.N. În ansamblu, subiectul dat are un nivel mediu de dificultate.
Partea I conține 6 cerințe care vizează competențe operatorii de bază. Sarcinile sunt simple și rezolvarea necesită maximum 2-3 operații. La acești itemi nu se punctează decât răspunsul final și nu se solicită justificarea modului de lucru. Pentru partea I se acordă 30 puncte.
Părțile a II-a și a III-a au fiecare câte 6 cerințe. Aici se așteaptă ca elevii să ofere rezolvări complete, punctajul fiind acordat pentru fiecare etapă de lucru. Sarcinile verifică măsura în care elevii și-au format deprinderi de calcul și operează, în contexte variate, cu algoritmi specifici privind operarea cu numere reale, rapoarte, proporții, procente. In plus, cele 2 probleme de geometrie de la partea a III-a au caracter aplicativ și solicită argumentare pe baza unui raționament deductiv.
Rezultatele obținute de elevi vor fi analizate la nivelul unitatilor de invatamant, dar și la nivel județean, fiind astfel valorificate informații relevante care descriu stadiul de pregătire a elevilor la matematică pentru Evaluarea Națională. Concluziile acestei analize vor sta la baza unor acțiuni ameliorative diferențiate și individualizate pentru a optimiza pregătirea elevilor din fiecare școală, pentru a le asigura progresul în învățare și succesul la Evaluarea Națională. Prezența elevilor la simulare, azi, 27 noiembrie : 96%.
Elevii de clasa a VIII-a au susţinut astăzi, în cadrul simulării, proba scrisă la disciplina Matematică. Varianta concepută de către o echipă de lu