Polita de asigurare pentru insolvabilitate era cu ceva timp in urma doar o formalitate ce trebuia intrunita atunci cand agentiile de turism doreau sa se autorizeze sau sa isi reinnoiasca licenta. In contextul economic actual, falimentele care au avut loc in ultimii ani au influentat puternic si piata asiguratorilor, iar astazi din ce in ce mai putine companii de asigurare incheie acest gen de polite, considerandu-le prea riscante.
Polita de asigurare impotriva insolventei este obligatorie pentru obtinerea licentei agentiei de turism. Aceasta polita trebuie incheiata anual si este de doua tipuri: cea pentru agentiile de turism detailiste, pentru care suma asigurata este de 10.000 de dolari, si cea pentru agentiile de turism touroperatoare pentru care suma asigurata este de 50.000 de dolari.
Potrivit ordinului Ministrului Transportului nr. 235 din 06.06.2001, agentii economici ce comercializeaza pachete de servicii turistice au obligatia sa incheie polite de asigurare cu societati de asigurare privind asigurarea rambursarii cheltuielilor de repatriere si/sau a sumelor achitate de turisti, in cazul insolvabilitatii sau a falimentului agentiei de turism.
Iata cateva aspecte pe care trebuie sa le cunoasteti atunci cand achizitionati servicii turistice:
1. Inainte de semnarea contractului cu agentia de turism verificati daca a fost inclusa clauza potrivit careia sunteti asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agentiei de turism, precum si conditiile si termenele in care puteti solicita plata despagubirilor. In contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice incheiat intre agentiile de turism si turisti exista obligatia inserarii acestei clauzei.
2. Sumele de bani ce vor fi achitate de catre asigurator potrivit politei de asigurare pentru insolvabilitate includ sumele achitate de catre turist s