Una din promisiunile făcute de Nicolae Robu în campania electorală, pentru primele şase luni de mandat, a fost „reducerea timpului pierdut de cetăţeni în aşteptarea mijloacelor de transport în comun, prin îmbunătăţirea frecvenţei de circulaţie a acestora”.
În cele din urmă, primarul Nicolae Robu a decis că oraşul nu are bani pentru tramvaie noi şi înlocuirea vechiturilor aflate în circulaţie nu reprezintă o prioritate, deşi puțini timișoreni mai sunt mulțumiți de felul în care acestea circulă. După ce a oscilat între achiziţionarea unor tramvaie folosite şi recondiţionarea celor aflate în circulaţie, în final a optat pentru cea de-a doua soluţie, iar creditul de 50 de milioane de euro prevăzut pentru achiziţia de tramvaie noi a dobândit o altă destinaţie.
În momentul de faţă, RATT dispune de un parc de 60 de tramvaie, din care, după spusele angajaţilor regiei, aproximativ 40-50 se află simultan în circulaţie, dar frecvenţa cu care acestea circulă lasă extrem de mult de dorit. După estimările făcute de Robu astă-vară, când se afla pe plajă la Mamaia, ar fi necesare aproximativ 30 de tramvaie noi pentru a se îmbunătăţi graficul de circulaţie, în timp ce reabilitarea unui tramvai vechi ar costa aproximativ 300.000 de euro. Potrivit anunţului de licitaţie publicat în sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP), pentru reparaţiile necesare sunt estimate costuri mult mai mari.
Valoarea estimată a contractului, care va avea o durată de patru ani, este de 85.800.000 de lei (puţin peste 19 milioane de euro) pentru repararea a 30 de tramvaie, ceea ce înseamnă peste 600.000 de euro pentru fiecare tramvai. Numărul tramvaielor reparate va fi însă condiţionat de banii existenţi la buget, finanţarea reparaţiilor urmând a fi făcută din fonduri bugetare. Contractul-cadru va fi subîmpărţit în patru contracte subsecvente, cu durata de un an. În primii doi ani, a