După ce şi-a pus pe roate propriul business de succes, Alexandru Popovici (25 de ani) din Chişinău a decis să-i ajute şi pe alţii să intre pe piaţă, prin intermediul unei platforme de startup-uri.
Acum patru ani, Alexandru a absolvit specialitatea Management Informaţional de la Universitatea de Stat din Moldova şi în acelaşi an s-a angajat la un post de radio, responsabil de relaţia cu Consiliul Coordonator al Audovizualului.
„Acolo mi-am dat seama că banii vin din publicitate. În 2009, am cumpărat un soft din SUA, care monitorizează în timp real toate posturile radio şi TV. La trei secunde după difuzarea unui spot sau cântec, sistemul creează un rating şi îl trimite clientului contra cost. Asta îl ajută să înţeleagă unde e cel mai bine să-şi plaseze produsul“, povesteşte tânărul cum a luat naştere afacerea sa cunoscută astăzi ca Media Forest.
A pus pe roate compania pe banii câştigaţi în SUA, prin programul Work and Travel, şi împrumutând de la prieteni. „La început a fost greu, n-aveam experienţă şi cheltuiam mulţi bani pe chestiuni neimportante. Până la urmă, am înţeles că e mult mai important să-ţi faci un nume decât să investeşti în arendă“, crede antreprenorul.
Tocmai pentru că nu i-a fost uşor la început de drum, vrea să-i ajute pe alţii ca el. „M-am gândit că tinerii adesea păşesc cu stângul când au o iniţiativă, de aceea am decis să-i încurajez să-şi deschidă o afacere. De obicei, problema e că tânărul are o idee, dar nu are nici experienţă, nici bani. Aşa a apărut platforma StartUp Moldova“, spune Alexandru.
Cum lucrează platforma
Lansat pe 1 iunie, după un model occidental foarte popular, site-ul startup-moldova.com este un spaţiu virtual unde oricine are o idee, dar nu o poate realiza din lipsă de bani, poate fi susţinut financiar de vizitatorii site-ului. Autorul îşi plasează proiectul, indică suma necesară şi are la d