Electromagnetica Bucureşti (ELMA) este una dintre puţinele companii controlate de salariaţi care au reuşit să supravieţuiască şi să se dezvolte prin forţe proprii pentru că a pus accentul pe cercetare şi inovaţie, reuşind în permanenţă să vină cu produse proprii pe care piaţa le cerea.
Pentru anul acesta Electromagnetica şi-a bugetat pentru cercetare- dezvoltare o sumă de 11,5 mil. lei (2,6 mil. euro), mai mare cu 66% faţă de 2012. În activitatea de cercetare şi proiectare sunt angrenaţi circa 70 din cei aproape 700 de salariaţi ai companiei, proporţie care s-a menţinut relativ constată de-a lungul vremii.
„Costurile pentru cercetare şi inovare sunt deosebit de mari, respectiv cu dotarea şi personalul, dar în acelaşi timp este cea mai puternică forţă de producţie pe care o poţi avea. Probabil că fără să inovăm am fi devenit un dealer al cine ştie cărei companii. Dacă fabricam produsele altora, nu am fi putut să supravieţuim. Inginerii Electromagnetica de valoare importantă sunt plătiţi cu câteva mii de euro pe lună. Cine dovedeşte prin rezultate este recompensat“, spune Eugen Scheuşan, directorul general al companiei, care lucrează în fabrică din 1979, imediat după ce a absolvit Facultatea de Automatică din cadrul Institutului Politehnic.
La sediul companiei situat în centrul Bucureştiului, pe Calea Rahovei aproape de Piaţa Unirii, halele de producţie ale Electromagnetica se întind pe cinci hectare ce stau mărturie că aici în anii 1980, într-un moment de maximă dezvoltare a companiei, lucrau 7.000 de oameni.
Electromagnetica este una dintre puţinele fabrici din Bucureşti care nu s-au relocat ca să-şi vândă terenurile, ci a preferat să închirieze o parte din halele de producţie şi din spaţiile de birouri altor firme.
Angajaţi mai puţini, dar eficienţă mai mare
Chiar dacă în prezent numărul de salariaţi s-a redus de 10 or