Conducerea producătorului de echipamente electrice şi energie Electromagnetica Bucureşti (ELMA), la care acţionari principali sunt salariaţii societăţii, spune că este destul de costisitor să menţii un departament de cercetare şi să-l dotezi cu aparatura necesară, însă fără acest lucru compania nu ar fi reuşit să se adapteze în permanenţă la condiţiile de pe piaţă şi să supravieţuiască.
„Costurile pentru cercetare şi inovare sunt deosebit de mari, cu dotarea şi personalul aferente, dar în acelaşi timp este cea mai puternică forţă de producţie pe care o poţi avea. Probabil că fără să inovăm am fi devenit un dealer al cine ştie cărei companii. Dacă fabricam produsele altora, nu am fi putut să supravieţuim“, spune Eugen Scheuşan, care conduce de 22 de ani Electromagnetica Bucureşti din postura de director general.
Potrivit lui, 10% din totalul de aproape 700 de angajaţi ai companiei sunt angrenaţi în activităţi de cercetare şi proiectare, iar societatea a alocat pentru acest an un buget în acest sens de circa 2,6 mil. euro.
Electromagnetica este una dintre puţinele întreprinderi industriale privatizate prin metoda Mebo (achiziţionată de conducerea şi angajaţii societăţii) care au reuşit să se restructureze şi să se dezvolte, renunţând aproape complet la domeniul de telefonie care a consacrat-o la începutul anilor 1990 şi orientându-se mereu spre segmente de piaţă cu potenţial ridicat de creştere, cum ar fi iluminatul cu LED, pe care firma şi-a dublat vânzările anul acesta. În ultimii nouă ani vânzările Electromagnetica au urcat de nouă ori, ajungând anul trecut la 450 mil. lei (100 mil. euro).
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 28.11.2013
Conducerea producătorului de echipamente electrice şi energie Electromagnetica Bucureşti (ELMA), la care acţionari principali s