La prima probă, cea de limba şi literatura română, subiectele au vizat o poezie şi un articol cu informaţii meteorologice.
Peste 8.200 de elevi de clasa a VIII-a au susţinut ieri simularea primei probe din cadrul examenelor naţionale, la limba şi literatura română. Subiectele au fost concepute de către o echipă de lucru coordonată de inspectorii de specialitate, respectând programa şcolară, conţinuturile stabilite şi transmise prin adresa IŞJ în reţea şi modelul postat pe site-ul ministerului. Elevii, prezenţi la simulare în proporţie de 96,05%, au rezolvat cerinţe pe baza unei creaţii lirice, „Şi ploaia vine albă...“, aparţinând unui poet mai puţin cunoscut, Dragoş Vicol. Cel de-al doilea text a valorificat un text nonliterar, mai exact un pasaj dintr-un articol cu informaţii meteorologice. Cerinţele au vizat subtilităţi lingvistice şi au verificat cunoştinţele de vocabular, morfologie şi sintaxă dobândite în clasele V-VII. „Considerăm că în urma evaluării lucrărilor scrise de la această simulare se va realiza o diagnoză a stadiului de pregătire a elevilor pentru Evaluare Naţională, necesară optimizării acestui demers, identificării şi aplicării unor măsuri ameliorative, precum şi a unor strategii de lucru individualizat şi personalizat, în măsură să asigure succesul la examen al fiecărui elev“, a precizat Sabina Manea, purtător de cuvânt al IŞJ. Elevii de clasa a VIII-a vor susţine pe parcursul anului şcolar trei simulări ale examenului de Evaluare Naţională. La sesiunea trecută, 84,28% dintre elevii înscrişi au obţinut note peste 5 la limba română, iar 71% au depăşit acelaşi prag la matematică. Conform unui raport al IŞJ, la limba română s-au obţinut constant note bune, dar se observă o uşoară scădere a promovabilităţii odată cu introducerea camerelor de supraveghere, în 2011, cu o revenire însă la situaţia anterioară în 2013. Aceeaşi ten